Създават туристически район „Родопи“

Със заповед от 24 октомври 2016 година министърът на туризма Николина Ангелкова откри процедура за учредяване на организация за управление на туристически район „Родопи”, съобщиха от областната администрация в Смолян.

Туристически район „Родопи” ще е първият от деветте туристически района в страната, които се предвиждат. Той покрива 27 общини от 5 административни области.

„Инициативата за учредяването му беше поета от мен, като областен управител, кмета на община Смолян г-н Мелемов и Регионална туристическа асоциация „Родопи” и се радвам, че с интензивни преговори с останалите области и общини успяхме да постигнем съгласие и да придвижим всички необходими процедури. Подчертавам, че туристическите организации бяха активни и имат немалък принос да стигнем заедно дотук. Амбицията ни е да направим изключително бързо учредително събрание и да приемем всички необходими документи за правила, устав, които ще позволят функционирането на Туристически район „Родопи” и по най-бързия начин да се насочат усилията на всички, които ще бъдат избрани като представляващи и членове на Управителния съвет, за да се започнат дейности по регионален туристически маркетинг и реклама“, коментира областният управител Недялко Славов.

Той счита, че това е стъпка, която в голяма степен ще доведе до насърчаване развитието на туризма в област Смолян,  имайки предвид предстоящото отваряне на ГКПП „Рудозем-Ксанти” и наличието на значителен интерес към нашия регион не само през зимния сезон.

Туристическият район „Родопи” ще се състои от следните сдружения: Регионална туристическа асоциация „Родопи” – Смолян, Съюзът на родопските хотелиери и ресторантьори – Смолян,  Сдружение на хотелиери и ресторантьори – Велинград, както и общините Смолян, Велинград, Чепеларе, Доспат и Маджарово. Областната администрация Смолян също ще участва в Учредителния комитет, който ще бъде представляван от областния управител Недялко Славов.

Туристическото райониране е предпоставка за развитие на конкурентоспособен туризъм, провеждане на регионална туристическа политика, съобразена с териториалните способности и спецификата на различните части на страната, и осъществяване на ефективен регионален маркетинг, който да направи туристическите райони разпознаваеми за потенциални туристи и успешно да ги промотира както на вътрешния, така и на международния пазар.

Facebook Comments