Смолянчанин въвежда мода във водните спортове

Всичко започна от моето хоби, любовта ми към морето, океана и водните спортове. Беше преди около 5 години, при едно от моите пътувания в Португалия, където бях на сърф лагер и се обучавах да карам хавайски сърф. Любовта към този спорт плюс желанието ми да развивам бизнес, свързан с реална продукция, ме подтикнаха да проуча въпроса. Видях интересна ниша, която прецених, че си заслужава да се изследва, споделя Георги Маринов. Той е на 30 години, от Смолян. Собственик и управител е на компанията „Уейверест“. Учил е в Езиковата гимназия в родния град. Висшето му образование е от университета Букони – Италия, по специалността „международна икономика и мениджмънт“ и магистърска степен „международен мениджмънт“. Стажува в Европейската комисия, след което се връща в България и в продължение на две години е бизнес консултант в най-големите енергийни компании по света. Работата му е свързана с чести пътувания всяка седмица. Тогава Маринов решава да се установи трайно в България. Предприема пътуване до Португалия на сърф лагер, където се обучава да кара хавайски сърф. Това пътуване го вдъхновява да започне собствен бизнес, свързан с производство на неопренови костюми за водни спортове. 2georgi-marinov

След връщането си в България родопчанинът събира малък екип от хора, за да направят първите базови модели. Намира и първите доставчици на неопрен.

Така неусетно минават повече от три години и половина. И вече има едно много богато портфолио продукти, които покриват нуждите на почти всички водни спортове. Костюмите му могат да се използват в най-различни условия – в по-топла вода и при много ниски температури.

Когато започва да мисли за създаване на марката и първите им продукти, екипът се концентрира върху основните неща, с които да се отличават на пазара. Единодушни са, че не е достатъчно само да предлагат качествени продукти.

На онзи сърф лагер в Португалия, който го провокирал да започне собствен бизнес, му направило впечатление, че костюмите на всички били черни – нищо общо с богатата душевност, с манталитета и културата на сърфистите. Цвят, който в голяма степен ограничава тези толкова отворени, жизнерадостни, усмихнати хора.

4-sv3_7494

„Сметнах, че липсват цветни продукти, които ще им подхождат повече. Много информация търсих, за да намеря отговор на въпроса защо неопреновите костюми са черни. Единственият сериозен аргумент, който успях да намеря, че черното привлича повече слънчевата светлина и осигурява малко повече топлина. Но това по никакъв начин не обяснява защо костюмите не са цветни за по-топла вода. Плюс това не целият продукт трябва да е цветен. Ние имаме модели, които имат черно по тях, но много детайли са цветни, за да създадат един интересен, забавен продукт, който не само те запазва от студа, но с него да се чувстваш готин, той да ти доставя естетическа наслада. Една от първите ни концепции беше, че ние чрез Runawave искаме да въведем мода във водните спортове“, изтъква Маринов.

7-niki_runawave_kite

Основната цел на компанията е качеството. „Защото според нас няма нищо по-лошо от това твоят продукт да създава проблеми на тези, които го купуват. А в тази сфера, в която ние работим, качеството е много важно, защото то осигурява и комфорт, и до голяма степен пази здравето на хората чрез топлината и защитата, която им дава. И започнахме да изграждаме т. нар. отбор на Runawave, който споделя ценностите на нашата марка и харесва това, което правим. Ние им даваме първите мостри да ги подлагат на екстремни условия, да ги тестват в реална среда. Тук говорим за хора, на които това в голяма степен им е животът. Те са професионални или полупрофесионални спортисти, много от които си изкарват прехраната с тези спортове. Освен някои от най-добрите български, в отбора имаме и международни спортисти, които допринасят за европейския облик на марката, който искаме да създадем“, допълва той.

Продукцията е насочена към европейския пазар, най-вече защото в България няма чак толкова много условия за практикуване на водни спортове. „Не бих казал, че подценяваме и игнорираме нашия пазар. Напротив, провеждаме сериозна кампания в България, така че повече хора да разберат за нас. Имаме и сайт, изцяло на български, чрез който бихме искали да достигнем до възможно повече хора в България. Но в същото време нашите амбиции са тази марка да се превърне в конкурентна на някои от най-големите в този пазар. И няма как да го постигнем, ако не е заложено още с нейното създаване“, смята родопчанинът.

sv3_7380

Ангажиментът му в компанията е цялостната й организация като неин управител. Фокусиран е върху маркетинга, продажбите, доставките, контактите с потенциални клиенти, дистрибутори и т.н. В екипа му е р Мария Жинотева – също от Смолян. Тя е дизайнер, завършила Художественото училище и му помага да разработят цялостната визия на марката, в т.ч. от името до логото. Мария е с богат опит не само в графичния дизайн, реализирала е също доста модни проекти. Третият основен човек във фирмата е дизайнерът моделиер Виолета Димитрова.

Творческата част на екипа е ситуирана в София. В ателието разработват новите продукти, където канят хората, интересуващи се от техните продукти, да разгледат продуктите им и да ги пробват.

Фирмата предлага възможност за избор на костюм по мярка и вкус – от  избор на цвят, през размер на ципа до добавяне на щампа  – възможности, които дори топ марките на пазара не предоставят на своите клиенти.

„Искаме да им дадем възможност да бъдат господари на своя собствен костюм. И не само това, но и да споделят мнението си за нашите продукти, за да може с тяхна помощ да ги подобряваме и развиваме“, е аргументът в тази посока.

За място, където да създаде своята производствена база, Георги е избрал Смилян. runawave_zebra

„Причината за това със сигурност е сантиментална. Аз съм родом от Смолян и има една невидима връзка между мен и родния ми край, която много трудно може да се обясни. Нямах никакви съмнения къде искам да създадем нашето по-мащабно производство. И не на последно място там има много хора, на които мога да разчитам – роднини, близки, приятели. А вече конкретно за Смилян – там намерихме място, което смятаме, че има потенциала да поеме очакваните ни планове за развитие. Преди Смилян посетихме още няколко населени места в областта, но преценихме, че там ще имаме проблем с работната ръка. Дори не говорим толкова за квалифицирани хора, защото нашата концепция е да развиваме хората. Реално това, което произвеждаме, никой не го е правил. Ние не си правим илюзии, че ще намерим научени хора. Напротив, даже предпочитаме да си ги обучим ние и да им предадем това, което сме акумулирали като опит, знания и умения през последните години. В Смилян видяхме едно населено място, което се развива много добре, запазило е този родопски дух и потенциала, който търсим“, разказва той.
1row_runawavewetsuits

Интересна е тезата на Маринов за материалите, от които произвежда костюмите.

„Това беше нещо, което трябваше да решим още в началото – дали да правим евтини продукти с материали, идващи от Далечния Изток, или да се фокусираме върху направата на качествени продукти, с които наистина да се гордеем. Без съмнения избрахме второто, защото искаме да се конкурираме с качество, не с цена. И за да го постигнем, трябваше да намерим най-добрите материали, които се предлагат. Аз пътувам много и постоянно търсим нови доставчици на все по-хубави и качествени материали. Смея да кажа, че ползваме най-добрите материали на пазара. Те идват директно от Тайван, където са най-големите производители на неопрен в света и на най-качествения. Аз пътувах в Тайван през март месец и се срещнах с представители на тези фабрики, за да осигурим директен контакт с тях, да имаме още по-голяма гъвкавост и независимост при доставките. Вече работим доста добре с тях и разчитаме винаги на топ качество. Това важи за абсолютно всички материали, защото не може да ползваш качествен неопрен, а некачествени ципове или ленти“, доверява предприемачът от Смолян.

Първите пробиви на младия родопчанин са в Англия. Създал е контакт с един от най-големите дистрибутори за цяла Великобритания. И този дистрибутор е негов регулярен клиент и до днес. 3-sv3_7424

 

Facebook Comments