Политика

Надменно: Камбарев се подигра на д-р Събев, Маринов му приглася

Депутатът от „Продължаваме промяната“ Михал Камбарев се подигра на д-р Красимир Събев – народен представител от ГЕРБ-СДС, след негово изявление, че всички обекти, които се изпълняват в Смолянско в момента, са подсигурени от ГЕРБ и нищо ново няма.

В отговор Камбарев написа пост с 16 изречения от рода на: „ГЕРБ осигури дни, в които валеше дъжд!“ , „ГЕРБ осигури дни, в които грееше слънце!“, ГЕРБ накара фасула в Смилян да расте!“, „Благодарение на ГЕРБ се #ОТЕЛИ кравата на баба Минка от Пловдивци!“.

Д-р Красимир Събев

Последва и прессъобщение от „Продължаваме промяната“ в което се казва: „Красимир Събев публикува дълъг списък от ремонти на пътища и ВиК мрежа, за които твърди, че ГЕРБ са осигурили финансиране. В отговор на провокацията, Камбарев подчерта, че ГЕРБ не са на власт от 20 месеца, за да са осигурили каквото и да било. Ремонти на пътища от републиканска пътна мрежа се правят от АПИ и МРРБ, които са подчинени на Министерски съвет, където ГЕРБ нямат представителство от близо 2 години“.

В своя публикация ексдепутатът на „Демократична България“ и собственик на вестник „Отзвук“ Зарко Маринов дописа Камбарев:

Зарко Маринов

„Д-р Събев дори си присвои безочливо и безсрамно като заслуга на ГЕРБ рехабилитацията на отсечките Соколовци – Баните и Рудозем – Пловдивци, въпреки че той лично и цялата парламентарна група на ГЕРБ гласуваха против в Народното събрание удължаването на договорите на пътните фирми, внесено от мен и народни представители от ПП“.

И тъй като темата касае всички жители на Смолянска област, нека я разгледаме по-коректно.

Става въпрос за допълнително възложените на консорциум „Пътно поддържане Област Смолян“ (между фирмите „Грома Холд“ и „Роуг 1“) обекти в Смолянско за 70 млн. лева от кабинета „Борисов 3“. Основният им договор, подписан с Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) в края на 2019 г. беше за 18,1 млн. лв. без ДДС (или 21,7 млн. лв. с ДДС). Срокът му беше за 5 години, тоест до края на 2024-та.

Сред новите обекти са главната улица на Рудозем, Доспат – Гоце Делчев (до границата с Благоевградска област), Оряхово – Давидково, Черна-Ляска- Вехтино, Соколовци – Баните, входната артерия на Девин, Рудозем – Елховец – Пловдивци и др.

През май 2021 г., когато страната се управлява от служебно правителство, АПИ подписа споразумения с договорните си партньори „по взаимно съгласие“ да прекрати договорите им от юни месец 2022-ра.

Тоест, стигна се до абсурда действащи договори да се прекратят предсрочно с бъдеща дата. В края на същата година се сформира редовното правителство, оглавено от Кирил Петков (Продължаваме промяната).

Всички бяха щастливи от сътворения абсурд, но в резултат от него последваха протести, заплахи, безброй коментари и хиляди часове ефирно време в обяснения.

Още в началото на 2022-ра трябваше, но не стартираха нови поръчки за поддържане (превантивно, текущо, зимно и ремонтно – възстановителни работи при аварийни ситуации) на републиканските пътища. Това обичайно са много тежки процедури, масово обжалвани и за тях е нужно повече време.

Страната се оказа в риск да остане без пътно поддържане, а и без снегопочистване.

Тогава Народното събрание взе „Соломоново“ решение – даде разрешение на АПИ да удължи същите тези, предсрочно прекратени с бъдеща дата, договори до края на септември месец 2022 година.

Чак през април месец обявиха новите поръчки за републиканските пътища, но те се провалиха. До една всички бяха прекратени на 25-ти юли.

Й тъй като за мнозина всичко това може би изглежда като фалшива новина или най-малкото невъзможно, нека припомним фактите в тяхната хронология

Договорът между АПИ и ДЗЗД „Пътно поддържане Област Смолян“ е подписан на 20.11.2019 г.

До края на 2020 г. Пътната агенция подписва допълнителни споразумения с консорциума за изпълнение на още няколко пътни обекта на обща стойност 70 млн. лева.

На 15 октомври 2021 откриха процедура за възлагане на зимното поддържане за един сезон. Тя се провали.

На 8-ми ноември 2021 между страните се сключва споразумение договорът да се прекрати по взаимно съгласие, но, забележете – считано от 30.06.2022 г.

На 31-ви март 2022 председателят на УС на АПИ издава решение за откриване на процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Поддържане на републиканските пътища на територията на Южен Централен район“.

Стартираха я де факто на 4-ти април (заедно с всички останали държавни пътища – б.а.). Всички те се провалиха до една.

На 20-ти април 2022 г. Народното събрание решава АПИ да поддържа републиканската пътна мрежа от 26-ти април 2022 г. Тоест, да удължи договорите.

На 12-ти май 2022 г. АПИ подписва с консорциума ново споразумение – че вместо на 30.06.2022, договорът ще се прекрати тогава, когато се подпише нов договор в резултат от откритата през март месец поръчка, но не по-късно от 30-ти септември.

В член втори от споразумението изрично е посочено, че АПИ ще възлага нови дейности по договора, за да обезпечи извършване на поддържане (превантивно, текущо, зимно и ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации). Ако пък са налице започнати дейности, възложени въз основа на действащия договор, то те ще бъдат своевременно и напълно завършени.

Това на практика означава изпълнение на дейностите, които са допълнително възложени за 70 млн. лева от кабинета „Борисов 3“.

На 10 август 2022 наново обявиха всички процедури за пътно поддържане в Южен централен район (и всички останали райони в страната) за срок от три години. Те също се провалиха.

На 22 август обявиха други процедури за пътното поддържане в страната – за по 7 месеца. Тя е финализирана. Конкретно изпълнителят за област Смолян е същият консорциум със сума от 7 775 828 лв. без ДДС.

error: Защитено Съдържание!