Региона

В Чепеларе тестват електромобила, който отива на международно състезание

Днес от 13.00 до 14.00 часа ще бъде тестван единственият електромобил, който ще участва в международно състезание във Франция, направен от ученици в България. Тестовете ще се състоят по отсечката между моста при фабриката за ски „Amer Sports Bulgaria” и старата автогара на ул. „Чая“ в Чепеларе.

От община Чепеларе се ангажираха да почистят идеално улицата като подготовка за пробите, да подсигурят знамена и тениски за участието на отбора в най-престижното международно състезание за енергийна ефективност. Управата е подкрепила финансово и самото участие ученическия отбор в чужбина.

Днес ще тестват в реални условия подобрения електромобил „BLUЕ-EV”

Отборът на Професионалната гимназия по селско и горско стопанство „Никола Вапцаров“ в Чепеларе е единственото училище от България, което ще участва в състезанието Shell Eco-marathon тази година в Нагаро, Франция. Другите два отбора са на техническите институти от София и Русе.

„Последните няколко години ние сме в челната шестица на Европа. Влизаме вече в чистата градска мобилност. Тоест, до 2-3 години ще имаме и такъв прототип в градската мобилност“, каза при среща с кмета на Чепеларе ръководителят на отбора инж. Тодор Лазаров.  

По думите му амбициите им в тази област също са много големи – да влязат максимално бързо между първите 3-4 отбора.

„За това, което другите постигат с големи катедри на технически висши учебни училища с хиляди студенти, ние – малко училище от малък град, показахме, че сме равностойни, и то на европейско ниво. Ако погледнем даже и другите континенти, нашият резултат е второ място в Америка, трето място в Азия. Спокойно можем да кажем, че сме и на световно ниво. Затова се радваме, че ни подкрепяте. Ще се радваме и в следващите години да заставате зад нашето училище“, посочи Лазаров.

Шампионът сноубордист Радо Янков с отбора, изработил електромобила

„Този електромобил, който сме направили сега, не е като миналогодишния. Имаме подобрения по цялата механична част – задни и предни хидравлични спирачки, нови контролери, нова телеметрия, редукция на теглото и трябва да бъде тестван. Ние като български отбор постигаме такива резултати, защото шест месеца подготвяме електромобила и след това валидираме резултатите на реални писти, а това ни дава сигурност. Затова миналата година излязохме първи на техническата инспекция, което ни дава възможност като време след това два дена да правим тестове на пистата“, допълни той.

В отбора на Чепеларе има и по-малък на възраст ученик, чиято задача е да помага, когато трябва да се достигнат трудно достъпни места в електромобила.

error: Защитено Съдържание!