Министър Николай Нанков: Трябва да свържем сърцето и главата на Южна България, Родопите с Тракия

В Южна България не са важни само хоризонталните трасета, които изградихме и рехабилитирахме в предходните години. Важни са и вертикалните – да свържем сърцето и главата на Южна България, Тракия с Родопите. Затова освен днешния, предвиждаме и друг важен проект – Пловдив- Кричим-Девин и отсечката и до Кърджали. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков днес, когато стартира изграждането на второ платно между Пловдив и Асеновград. 

За този проект министърът каза, че е изключително важен и с него се дава началото на 27 пътни проекта по Оперативна програма „Региони в растеж“.

„Не че съм тук днес, но едва ли има по-смислен проект по оперативната програма от настоящия период. А защо е толкова важен – защото е очакван от 1982-ра година. Знаем, че пътят е проектиран с габарити на автомагистрала още тогава, преди 35 години. Тенденцията и като икономическа ос между тези общини в Пловдивски регион е била именно тази – пътят да бъде с магистрални габарити. За съжаление е изпълнен само едната част от него. С настоящия проект всичките 11 км между Пловдив и Асеновград ще бъдат с габарити на автомагистрала“, посочи Нанков. 

Той изтъкна, че около 24 000 автомобила средно на денонощие минават през отсечката между Пловдив и Асеновград – Около 70% от тези, които преминават между София и Пловдив през АМ „Тракия“.

По думите му този проект е от голямо значение за Смолянска област, която е най-необлагодетелстваната в България от транспортна гледна точка.

„Говорихме си с Инджов – строителят на този път, който изпълняваше миналата година и връзката между Асеновград и Смолян. Рехабилитацията на трите тунела се извършваше в режим на активно движение, тъй като ако затворим пътя за Смолян, нямаме алтернатива на трасето“, допълни министър Нанков.

Пред журналисти той поясни, че ще се изградят по две ленти в двете посоки, с два метра разделителна ивица. Проектната ширина е девет метра на двете активни платна за движение плюс една аварийна лента.

 Изпълнител на проекта е фирма „ИСА 2000“ на смолянчанина Юлиян Инджов с оферта за 19 212 512 лв. без ДДС (23 млн. лв. с ДДС). Строителният надзор ще осъществява ДЗЗД „Пътконсулт 2000 – ИРД“, в което участват: „Пътконсулт 2000“ ЕООД и „ИРД-Инженеринг“ (Италия). Авторският надзор ще е на „Пътпроект“ ЕООД.

Целият проект е на стойност 24 792 216 лева, от които 21 073 384 лева са по оперативната програма, а останалите са от държавния бюджет. Срокът за изпълнение на проекта е 15 месеца.

Facebook Comments